Menarik di Central

#MenarikdiKualaLangat&Klang – Boustead Cruise Centre, Port Klang

Boustead Cruise Center (BCC) adalah terminal pelayaran khusus di Port Klang. Ia adalah terminal pelayaran dengan berkesan untuk ibu kota negara iaitu Kuala Lumpur, salah satu bandar yang paling banyak dikunjungi di dunia.

Terminal ini merupakan terminal berlepas yang canggih dengan adanya balai berlepas yang tersendiri dan juga jambatan yang terus berhunbung ke cruise. Kalau tak naikpun bolehlah tengok-tengok kapal-kapal mewah canggih yang berlabuh dari jauh.

BCC sering digunakan oleh kapal pesiar antarabangsa termasuk Royal Carribean, Star Cruises, Princess Cruises, Cunard Lines, Costa Cruises dan Carnival Cruises antara lain. Terminal ini dilengkapi dengan kemudahan dan kemudahan canggih untuk keselesaan penumpang dan pengguna terminal termasuk bangunan berhawa dingin, jambatan penghubung untuk menaiki dan turun, jalan pejalan kaki yang bersambung menghubungkan dermaga dan terminal, ATM, kaunter pertukaran wang asing, restoran, cenderamata dan kedai hadiah dan kedai bebas cukai. Tempat meletak kenderaan yang banyak juga tersedia untuk kereta dan bas selain kaunter untuk perkhidmatan teksi.

Lokasi : Boustead Cruise Centre Sdn Bhd (32913-D)
Persiaran Pelabuhan Barat
Bandar Armada Putra
Pulau Indah
P.O. Box 278, 42009 Port Klang
Selangor Darul Ehsan

Sumber gambar daripada BOUSTEAD CRUISE CENTRE(BCC)

Exit mobile version