Friday, March 29, 2024
HomeAktiviti Menarik#MenarikDiKualaLumpur – Galeri Jadi Batek

#MenarikDiKualaLumpur – Galeri Jadi Batek

Jadi Batek adalah salah satu daripada beberapa tempat di Kuala Lumpur yang pengunjung dapat menikmati proses pembuatan batik. Lawatan di galeri Jadi Batek ini adalah percuma dan tempahan tidak diperlukan. Duta mereka yang ramah akan membimbing anda melalui galeri batik dan bengkel. Mereka akan berkongsi dengan anda mengenai sejarah batik Malaysia dan menerangkan proses pembuatan batik kepada anda. Anda dipersilakan untuk berbincang dengan para artis mengenai karya seni batik mereka. Pengambilan gambar atau video untuk ingatan peribadi dialu-alukan.

Sekiranya anda ingin mengalami lukisan batik, mereka juga boleh mengatur kelas batik (dikenakan bayaran) untuk anda. Setelah anda berpuas hati dengan lawatan batik, mereka akan memandu anda kembali ke bilik pameran runcit. Duta Besar mereka akan menerangkan kepada anda cara untuk membezakan batik asli dan batik cetak mesin. Mereka juga akan berkongsi dengan anda koleksi batik terbaru.

Teringin mencanting batik sendiri? Anda boleh mencubanya sendiri dengan menyertai kelas yang disediakan, tapi mestilah membuat tempahan terlebih dahulu.

Alamat : 30, Jalan Inai, Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Waktu Operasi : 9:00am- 5:30pm ( Isnin - Sabtu ).

No. Telefon : 03-2145 1133

Email : info@jadibatek.com 

Website : https://jadibatek.com/

Facebook : https://www.facebook.com/jadibatek

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular